,, Rö hembygdsförening - Småskrifter
   Du är här: Skip Navigation Links > FÖRENINGEN > Skrifter
GÄSTBOK

Föreningens småskrifter

et är ju inte alla som känner sig bekväma med datorer och Internet, så föreningen har börjat producera ett urval av de bästa historierna på vår webbplats i form av små häften i A5-format. Vi gör i ordning fler exemplar allt eftersom de behövs och slipper därmed dryga tryckkostnader och att hålla dem i lager.
Du kan beställa dem från styrelsen (info(at)rosocken.se) - 20 kr/st kostar de, eller 70 kr för alla fyra. Vill Du ha dem skickade med post så tillkommer porto.

Flygprinsessan Nummer 1.
1936 nödlandade den rumänska prinsessan Marina på Ticksta gärde. Läs hennes historia och hur hon hamnade där!
Sankt Olof Nummer 2.
Rö kyrka är helgad åt S:t Olof. Vem var han och vad gjorde han för att bli helgonförklarad?
Taubenfelt Nummer 3.
På 1600-talet var familjen Taubenfelt mycket inflytelserika i Rö. Läs om familjen och deras många tvister!
Sandal Nummer 4.
Under många år var lanthandeln i Sandal Röbornas självklara affär och samtidigt deras mötesplats. Läs dess historia.

Sidan först publicerad 2013-12-06, senast uppdaterad 2017-03-19